Social Icons

twitterfacebook

Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2012

Ο άθλος κόστισε 23 εκατ. ευρώ


Η ελεύθερη πτώση του 43χρονου Μπαουμγκάρτνερ από τα 39 χιλιόμετρα χρηματοδοτήθηκε από τη Red Bull. Το όλο εγχείρημα σχεδιαζόταν 7 χρόνια. Οκτώ εκατ. χρήστες του Ιντερνετ παρακολούθησαν το ιστορικό γεγονός μόνο από το YouTube
Εντυπωσιακή, ιστορική αλλά και ιδιαίτερα ακριβή ήταν η βουτιά των 39 χιλιομέτρων που πραγματοποίησε ο ατρόμητος 43χρονος Αυστριακός Φέλιξ Μπαουμγκάρτνερ, ο οποίος πλέον είναι ο πρώτος και ο μόνος άνθρωπος που έσπασε ποτέ το φράγμα του ήχου σε ελεύθερη πτώση.
Ο άθλος κόστισε 23 εκατ. ευρώΠαρότι η Red Bull, που χρηματοδότησε το όλο εγχείρημα, δεν αποκάλυψε επισήμως ποιο ήταν ακριβώς το κόστος του, σύμφωνα με τα διεθνή μέσα ενημέρωσης το ποσό για τον εξοπλισμό και την οργάνωση που απαιτήθηκε για να γίνει πραγματικότητα το όνειρο του Μπαουμγκάρτνερ πιθανότατα φτάνει τα 23 εκατομμύρια ευρώ (30 εκατομμύρια δολάρια).
Σύμφωνα με τα όσα δημοσιεύθηκαν τα επόμενα 24ωρα μετά τη μεγάλη επιτυχία, υπολογίζεται ότι η στολή του ατρόμητου Αυστριακού (που εκτός από την πρωτότυπη υπάρχει μόνο άλλη μία) κοστίζει περίπου 153.300 ευρώ (200.000 δολάρια), ενώ για το αερόστατο που χρησιμοποιήθηκε υπολογίζεται ότι δόθηκαν συνολικά 191.600 ευρώ (250.000 δολάρια).
Ο δείκτης για το συνολικό κόστος της αποστολής προέρχεται από την πρώτη αποτυχημένη προσπάθεια του άλματος στο κενό του Μπαουμγκάρτνερ. Πρόκειται για την τιμή του ηλίου που χρησιμοποιήθηκε για να σηκωθεί από το έδαφος το πανάκριβο αερόστατο και η οποία έφτασε τα 53.656 ευρώ (70.000 δολάρια).
Επίσης σημειώνεται ότι ο σχεδιασμός του εγχειρήματος είχε διάρκεια 7 χρόνων.
Οπως πάντως τονίζουν οι ειδικοί, είναι άγνωστο εάν η Red Bull με αυτήν την επένδυση στο διαφημιστικό κομμάτι της ελεύθερης πτώσης του Μπαουμγκάρτνερ θα αυξήσει όντως τις πωλήσεις της και άρα τα έσοδά της, καθώς όπως είναι γνωστό πέρυσι πούλησε 4,6 δισεκατομμύρια κουτάκια του προϊόντος της, που της απέφεραν κέρδη 4,3 δισεκατομμυρίων ευρώ!
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η Google, μόνο από το YouTube παρακολούθησαν την πτώση πάνω από το Νέο Μεξικό 8 εκατομμύρια χρήστες του Ιντερνετ (που αποτελεί ρεκόρ), ενώ αυτή μεταδόθηκε από 40 τηλεοπτικά δίκτυα σε 50 χώρες και από 130 ψηφιακά κανάλια. Επίσης στο Facebook η πρώτη φωτογραφία του Μπαουμγκάρτνερ που ανέβηκε διαδόθηκε μέσα στο πρώτο μισάωρο από 30.000 χρήστες, ενώ στο Twitter περισσότερα από 3,1 εκατομμύρια tweets αναφέρονταν στο τολμηρό εγχείρημα.
Διαφήμιση
Το σίγουρο είναι ότι όλα αυτά σε συνδυασμό με την αίσια κατάληξη που είχε η βουτιά στο κενό του 43χρονου Αυστριακού αποτέλεσαν θετική δημοσιότητα για την εταιρεία Red Bull, που έχει την έδρα της στην Αυστρία.
Η αποστολή, γνωστή και ως Red Bull Stratos, υπολογίζεται ότι κόστισε μέχρι και 23 εκατομμύρια ευρώ, όμως αυτά τα χρήματα δεν είναι παρά ένα εξαιρετικά μικρό κομμάτι από το συνολικό ποσό που δίνει για διαφήμιση τον χρόνο η εταιρεία του Ντίτριχ Μάτεσκιτζ, το οποίο ξεπερνά τα 230 εκατομμύρια ευρώ!
Η εταιρεία χρηματοδοτεί δύο ομάδες της Φόρμουλα 1, τέσσερις ποδοσφαιρικές ομάδες και μία ομάδα αγώνων Nascar. Η περιουσία, δε, του Μάτεσκιτζ υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε περίπου 4,07 δισεκατομμύρια ευρώ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου